معلم

ساخت وبلاگ

منابع مختلفي مي توانند در صورت لزوم روي را تأمين کنند. سولفات روي (??? روي) معمولاً براي تأمين مقدار مورد نياز روي در هنگام استفاده از کودهاي شيميايي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين ماده مي تواند قبل از کاشت پخش و ترکيب شود، يا در کود استارتر استفاده شود. اين ترکيب با ساير کودهاي خشک ميتواند به خوبي ترکيب شود. تقريباً ??/? کيلوگرم از ماده سولفات روي ? ليتر روي در هکتار تأمين ميکند.

Citrus

به کار بردن اين نوع کود بر شاخ و برگ روي به طور مداوم در اصلاح کمبودهاي اين ماده مغذي مؤثر نبوده است. اين روش کاربرد فقط بايد به صورت آزمايشي استفاده شود. براي به کاربردن اين کود بر روي برگها، پودر سولفات روي را مي توان در آب حل کرد و روي بافت برگها اعمال کرد. وقتي ميزان ?? ليتر آب در هکتار استفاده مي شود، مقدار حل شده بايد ??/? تا ??/? کيلوگرم روي در هر هکتار بايد تامين شود.

کمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملکرد مرکبات را کاهش مي دهد. همانطور که آزمايشات بر روي مرکبات (به خصوص پرتقال) نشان مي دهد، سطح پايين روي موجب کاهش تعداد و اندازه ميوه در هر درخت شده و در نتيجه اين کمبود، بازده کاهش مييابد.

کودهاي حاوي روي بر خاک و شاخ و برگ درختان به کار ميرود؛ اين نوع کوددهي بر افزايش عملکرد مرکبات مؤثر هستند. در برخي مطالعات، پس از استفاده از سولفات روي بر مرکبات به خصوص در مورد پرتقال و گريپ فروت، محققان همچنين از افزايش مقدار آب در ميوهها خبر دادهاند.

روي همچنين ميزان اسيد اسکوربيک در ميوهها را افزايش ميدهد. در صورت کمبود شديد روي، ميوه ها ممکن است به شکل نادرست شکل گرفته، از ميزان آب آنها نيز کاسته شده و همچنين آب موجود در آنها نيز فاقد طعم شود.

در ابتدا علائم کمبود روي به عنوان لکههاي کلروتيک بر روي برگها (“برگ شته”) و / يا نواحي بين رگبرگي سفيد ظاهر ميشود. برگهاي جديد بطور قابل ملاحظهاي داراي رشد ناقص هستند، زيرا شاخههاي داخلي دچار کوتاه شدگي ميشوند. مي توان با استفاده از اسپري کودهاي حاوي روي (مثل روي سولفات) بر روي شاخ و برگ، مشکل را در برگهاي عقبي اصلاح کرد.

دستورالعملهاي عمومي براي کاربرد روي

نقش اصلي روي به عنوان يک عامل سازنده آنزيم ها و درگير شدن در توليد تنظيم کننده هاي رشد که مربوط به کشيدگي دروني و توسعه کلروپلاست است. کمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملکرد را کاهش مي دهد. سطح پايين روي باعث کاهش تعداد ميوه در هر درخت شده وحتي اندازه ميوهها کوچک مي شود و در نهايت باعث کاهش بازده ميشود. کاربرد اين کود بر خاک و شاخ و برگ هر دو در افزايش عملکرد توليد مرکبات مؤثر هستند.

نقش گوگرد در توليد مرکبات

علاوه بر روي، گوگرد نيز در توليد مرکبات (گرچه به ميزان نسبتاً کمي) مورد نياز است، اما هنگامي که منابع محدود هستند، گوگرد تأثير مستقيمي بر عملکرد مرکبات دارد. علاوه بر سولفات روي غالباً در کودهاي N-P-K، فرمولاسيون ريز مغذي يا آب آبياري به اندازه کافي گوگرد وجود دارد تا نيازهاي محصول را برآورده سازد.

گوگرد يکي از عناصر مهم آنزيمها و پروتئينهاي ديگر است و براي تشکيل کلروفيل در توليد مرکبات مورد نياز است. گوگرد همچنين براي سنتز اسيدهاي آمينه ضروري سيستئين و متيونين مورد نياز است.

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نقش,سولفات,روی,بر,مرکبات, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 243 تاريخ : پنجشنبه 26 تير 1399 ساعت: 18:44

کتابفروشي آنلاين کاواک از سال ???? فعاليت خود را در زمينه‌ي بررسي و معرفي کتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعاليت به جهت همراهي و اشتياق و جذب مخاطبين بيشتر بر آن شديم تا وبگاه کاواک را راه اندازي نماييم.
هدف اصلي کاواک معرفي مجموعه‌اي از بهترين و تازه‌ترين‌هاي نشر ايران و جهان است که براي تمامي گروه هاي سني از جمله کودک و نوجوان ارائه مي گردد. وبگاه کاواک قصد دارد با کيفيتي مطلوب و در کمترين زمان ممکن فرايند ارسال و تحويل را چه در داخل و چه در خارج از کشور براي کتاب‌خوانان عزيز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ي کاواک و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزيزان خواهد بود. همچنين فعاليت کاواک در فضاي مجازي از جمله توييتر، اينستاگرام، تلگرام و گودريدز ادامه‌ داشته و منتظر شنيدن نظرات شما عزيزان هستيم.

خريد کتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومي, هنري, روانشناسي, کودک و نوجوان, درسي و دانشگاهي و غيره
از کتابفروشي کاواک

:heavy_check_mark: داراي نماد اعتماد الکترونيک
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنيا
:heavy_check_mark: تحويل فوري کتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالاي دويست هزار تومان ارسال رايگان

جهت مشاهده‌ کتابها به وب سايت کاواک مراجعه نماييد:
https://www.cavack.com

هم‌ چنين مي‌ توانيد جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفي و نقد کتاب,تازه‌ هاي نشر,نويسندگان, شخصيت‌ هاي برجسته و غيره به مجله‌ي کاواک مراجعه نماييد:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبکه‌ هاي اجتماعي بپيونديد : cavackonline#
اينستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، پلاک 311، طبقه اول، واحد 2
شماره تماس : 88061153

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : فروشگاه,کتاب, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 25 تير 1399 ساعت: 23:24

نکاتي که در انتخاب پرده اهميت دارد؟

cc0_p1.jpg

يکي از مهم ترين ارکان چيدمان خانه هاي ايراني پرده است که هميشه خانم ها به آن توجه ويژه اي داشته و دارند.

پرده عنصر اصلي در طراحي دکوراسيون داخلي منزل بوده و مي تواند ترکيبي از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني را به تناسب ساختمان و وسايل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با ساير لوازم منزل جلوه بسيار زيبايي به خانه شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي نکات مهمي که هنگام انتخاب پرده بايد مد نظر قرار دهيد، بپردازيم.

از آن جايي که امروزه افراد با کمبود وقت مواجه هستند ديگر مانند گذشته زمان کافي براي خريد کردن نداشته و اکثر کارهاي خود را از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي دهند. از اين رو ما در وب سايت آقاي پرده شرايطي را فراهم کرده ايم که شما بتوانيد تنها از طريق تماس يا پيام با کارشناسان فروش ما ارتباط بگيريد؛ تيم مشاوره ما به منزل يا محل کار شما مراجعه مس کنند و شما مي توانيد با نمونه پارچه هاي مختلف آشنا شده و از پيشنهادات و راهنمايي هاي تيم حرفه اي و باتجربه آقاي پرده استفاده کنيد.

ubic_p2.jpg

نکته اي که بايد هميشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشيد اين است که پرده اي که مي خواهيد انتخاب کنيد بايد با چيدمان و دکوراسيون خانه شما همخواني داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هواي منزل شما و ساکنان آن است؛ پس تا آن جا که ممکن است و با ساير عناصر دکوراسيون منزل شما همخواني درد، از مدل هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده کنيد. در ادامه به 10 نکته طلايي که حين انتخاب پرده بايد به آن ها توجه کنيد، مي پردازيم:

1-اندازه گيري پرده نياز به تخصص دارد و اگر شما تجربه اين کار را نداريد حتما از افراد حرفه اي استفاده کنيد. زيرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زيبايي پرده را دو چندان مي کند.

2-اگر احساس مي کنيد که تعداد پنجره هاي منزل شما کافي نيست، حتما از پرده هايي با جنس تور و حرير استفاده کنيد تا نور کافي در منزل داشته باشيد. هنگام خريد پرده پذيرايي اگر به سراغ پارچه هاي توري يا حرير مي رويد به کيفيت پارچه دقت داشته باشيد؛ چرا که اين پارچه ها درجه بندي کيفي مختلفي دارند و پارچه هايي که از الياف مصنوعي تشکيل شده اند کيفيت پايين تري داشته و مناسب اين فضا نيستند.

3-اگر پنجره هايي با ابعاد بزرگ داريد و نگران پوشيده شدن بخش زيادي از ديوارها هستيد، مي توانيد از تورهاي تقريبا هم رنگ ديوارها استفاده کنيد. در اين مورد نيز از تجربه افراد متخصص استفاده کنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

4-فضاي داخلي منزل چهار رکن اساسي دارد؛ سقف، ديوار، کف و مبلمان. اما دقت داشته باشيد که بهتر است در چيدمان نهايي يکي از اين عناصر را به عنوان عنصر اصلي و ساير عناصر را براي تقويت ديگر موارد در نظر بگيريد.

5-در انتخاب مدل پرده دقت کنيد که نور را به اندازه کافي تامين کند؛ مدل هاي زيادي هستند که امکان تنظيم نور عبوري را در اختيار شما قرار نمي دهند و همين نکته مي تواند تاثير منفي در دکوراسيون منزل شما داشته باشد.

6-يکي از پرسش هايي که همواره در انتخاب پرده ها مطرح مي شود اين است که آيا پرده پارچه اي در کنار پرده کرکره اي مي تواند قرار بگيرد يا خير؟ درست است که در نگاه اول اين دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شايد برايتان جالب باشد که اهالي فن اين حوزه معتقد هستند که اين دو مدل پرده به شرط آن که به درستي در کنار هم قرار بگيرند مي توانند جلوه خاصي داشته و به زيبايي محيط بيفزايند.

 

7-يکي ديگر از نکاتي که از جانب متخصصصان اين حوزه توصيه نيز مي شود اين است که براي مکان هايي که قصد استراحت در آن را داريد از پرده هاي شيد و زبرا استفاده کنيد. زيرا اين پرده ها قابليت کم و زياد کردن نور را دارند. به اين نکته توجه کنيد که خريد پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دکوراسيون داخلي با توجه به تنوع زياد اين مدل از پرده هميشه کار سختي بوده و بايد حتما از تجربه و راهنمايي فروشندگان استفاده کنيد و از آن ها بخواهيد تا نمونه کارهاي مختلف را به شما نشان دهند و با کمک آن ها بهترين گزينه را انتخاب کنيد.

8-يکي از دغدغه هاي اصلي در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته اين موضوع کاملا به سليقه شخصي شما بستگي دارد؛ چرا که مي توان به هر ميزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهاي پرده هم سطح زمين باشد يا اينکه مقداري روي زمين کشيده شود.

9-براي حاشيه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگيريد. اين اندازه باعث شکيل تر شدن پرده شما مي شود.

10-نکته آخر اينکه هميشه پرده را در بالاترين حد نسبت به سقف نصب کنيد؛ اين کار سبب مي شود تا طرح و مدل پرده به خوبي نمايان شده و زيبايي پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نکاتی,که,در,انتخاب,پرده,اهمیت,دارد؟, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 24 تير 1399 ساعت: 20:38

خريد ويلا در نياوران.

شايد يکي از جذابيت‌هايي که نسل امروز نتوانند به راحتي تجربه کنند، زندگي در خانه‌هاي ويلايي هست. خانه‌هايي با حياط‌هاي بزرگ و دل‌باز که مي‌تواند لذت زندگي را براي شما دو چندان کند. حياط‌هايي که محل بازي کردن بچه‌ها و لذت بردن از يک فضاي سبز شخصي است. امروزه پيدا کردن خانه‌ي ويلا در شهر تهران شايد کار آساني نباشد. امروزه تهران تبديل شده به يک شهر شلوغ و پر رفت و آمد. همين امر باعث شده تا تراکم ساخت و ساز در تهران زياد شود که اين امر باعث تخريب خانه‌هاي ويلايي و ساخت برج‌ها‌ و آپارتمان‌ها شده است. براي همين شايد امروزه پيدا کردن خانه‌ي ويلايي کار بسيار سختي باشد. البته که امروزه مناطق بسيار کمي در شهر تهران داراي خانه‌ي ويلايي هستند. يکي از آن مناطقي که امروزه شما مي‎توانيد در آن صاحب يک خانه‌ي ويلايي شويد، منطقه‌ي نياوران است.

منطقه‎ي نياوران يکي از مناطق بسيار قديمي شمرون است. در گذشته در اين منطقه مزارع ني بسيار فراوان بوده است. مردم شهر تهران ني‌هاي مورد نياز خود را از اين منطقه تامين مي‌کردند. براي همين اسم اين منطقه را “ني‌آوران” گذاشته‌اند. اين اسم به مرور زمان به نياوران تغيير پيدا کرد. البته که امروزه اين منطقه به اسم شهيد باهنر تغيير نام پيدا کرده است.

نياوران را مي‌توان “سرزمين برج‌هاي لوکس و پنت‌هاوس‌ها” ناميد که معماري خاص داخلي و خارجي ساختمان‌هاي آن، چهره اين محله را تا حد زيادي از مابقي محله‌هاي تهران متمايز کرده است. بافت مسکوني نياوران و تلفيق خانه‌هاي قديمي و ويلايي و آپارتمان‌هايي نوساز و صد البته مدرن با سن بناي زير ?? سال، نشان مي‌دهد که اين محله تا حد زيادي پاسخگوي نياز و سليقه‌هاي مختلف متقاضيان ملک در شمال تهران است.

سکونت در محله نياوران در يک کلام يعني غوطه‌ور بودن در امکانات فوق‌العاده. دسترسي آسان به امکانات تفريحي، ورزشي، درماني و فرهنگي و وجود بناهاي تاريخي شاخص در اين محله؛ همه و همه دلايلي لازم و کافي هستند تا جدي‌تر به بررسي آگهي‌هاي فايل شده در دفتر مشاوران املاک اين منطقه بپردازيد. ضمنا با وجود چند سفارت‌خانه‌ و ادارات دولتي خيال شما از بابت  برقراري امنيت براي خانواده‌ها به خصوص کودکان و دانش‌آموزان راحت خواهد بود.

در اين مقاله قصد داريم تا نکاتي در رابطه با خريد ويلا در نياوران را به شما اطلاع دهيم. البته قبل از خواندن اين مقاله بايد توجه داشته باشيد که اصلا خريد خانه‌ي ويلايي در نياروان به نفع شما هست يا خير؟! اصلا خانه‌ي ويلايي در نياوران خريداري کنيد بهتر بوده يا اينکه سراغ يک آپارتمان در نياوران برويد بهتر است؟ براي دست پيدا کردن به جواب اين سوال، عوامل بسيار زيادي تاثير گذار هستند. اين عوامل مي‌تواند نيازهاي شما از يک خانه باشد يا اصلا سليقه‌ي شخصي شما باشد. اين عوامل مي‌تواند در هر شخص براي خريد ويلا در نياوران متفاوت باشد. حال برويم نکاتي را براي خريد ويلا در نياوران بررسي کنيم. در کل نکات بسيار زيادي براي خريد ويلا در نياوران دخيل هستند. توجه به ميزان بودجه در دسترس، در نظر گرفتن تنوع قيمتي که در منطقه‌ي نياوران هست و سر زدن به کوچه‌هاي مختلف براي داشتن بهترين انتخاب. اما با در نظر گرفتن تمام اين عوامل، شما پس از جست و جوي کافي ممکن بوده با مواردي مناسب مواجه شويد که در نهايت يک ويلا در نياوران را براي خريد انتخاب کنيد. اما يافتن يک ويلاي مناسب در نياوران براي خريد به معناي پايان کار نيست. شما همانطور که در زمان خريدن ويلا در نياوران به خريدن يا نخريدن آن ويلا و يا حتي در مورد منطقه‌اي که آن ويلا در آن واقع شده فکر کرديد و حساسيت به خرج داده‌ايد، در مورد اينکه بايد با فروشنده چه ملاحظاتي داشته باشيد هم، اين حساسيت را به خرج دهيد و دقت کامل را داشته باشيد.

حواستان به مشاوران املاک باشد؛

همانطور که براي پيدا کردن ويلا در نياوران براي نکاتي مانند مالک، مشخصات ويلا و منطقه‌آن حساسيت به خرج داده‌ايد، اينکه چه کسي ويلا را به شما معرفي کرده و قرار داد آن در چه املاکي نوشته مي‌شود، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. املاک عظيميان از سال 1395 به طور تخصصي در زمينه‌ي املاک منطقه‌ي يک فعاليت مي‌کند. يکي از زمينه‌هاي تخصصي املاک عظيميان، ويلاهاي واقع شده در خيابان نياوران است. املاک عظيميان مي‌تواند يکي از بهترين راهنماهاي شما براي خريد ويلا در نياوران باشد.

لوگوي بلاگ املاک عظيميان

لوگوي بلاگ املاک عظيميان

نکته دومي که در زمان خريد ويلا در نياوران بايد به آن توجه کنيد اين است اگر ويلاي مورد معامله بين چند نفر مشاع بوده يا اينکه خريداران چند نفر هستند و عده‌اي به جاي ديگري به وکالت معامله مي‌کنند، حتما ببينيد که آيا داراي وکالت رسمي هستند يا خير؟ از معامله کردن ويلاي‌هاي نياوران با وکالتنامه‌هايي که به صورت غيررسمي تنظيم شده‌اند بپرهيزيد!

 

يکي ديگر از مسائلي که بايد در مورد خريد ويلا در نياوران به آن توجه کنيد، نوع ساخت داخل ويلا است. يعني اينکه داخل ويلا فلت طراحي شده يا دوبلکس. اين مسئله شايد در ديد اول خيلي اهميت نداشته باشد، اما اين موضوع در بلند مدت مي‌تواند حس شما را به ويلايي که خريداري کرديد تغيير بدهد.

نکته‎ي ديگري که براي خريد ويلا در نياوران بايد به آن توجه کنيد، امکاناتي هست که براي آن ويلا در نظر گرفته شده است. امکاناتي که براي يک ويلا مي‌توان در نظر گرفت مي‌تواند حس شما را بسيار بسيار زياد تغيير دهد. امکاناتي مانند استخر، روف گاردن، فضاي سبز، باشگاه ورزشي و … . حال هر کدام از اين امکانات را بايد نسبت به بودجه و کارايي که مي‌تواند براي شما داشته باشد انتخاب کنيد. مثلا مي‌توانيد استخر سرباز يا پوشيده بودن آن را انتخاب کنيد، يا مثلا فضاي سبز را نسبت به سليقه‌ي خود طراحي و پياده کنيد. البته که فضاي سبز مي‌تواند يکي از مهم ترين عوامل انتخاب يک ويلا در نياوران باشد. معمولا اکثر افراد به دليل لذت بردن از فضاي سبز، خريد ويلا در نياوران را به آپارتمان در نياوران ترجيح مي‌دهند. البته نياوران به دليل داشتن برج‌هاي بلند، ممکن بوده که به فضاي سبز شما ديدهاي بسيار زيادي باشد. اگر اين موضوع براي شما از اهميت بالايي برخوردار بوده؛ حتما قبل از خريد ويلا در نياوران حتما به اين موضوع توجه زيادي کنيد که فضاي سبز شما ديد و مشرف خارجي دارد يا خير.

خريد آپارتمان در نياوران

از آنجايي که ويلاهاي نياوران بزرگ هستند، نگهداري آنها کمي سخت مي‌شود. براي همين مي‌توانيد از نگهبان استفاده کنيد. البته که استفاده از نگهبان نيازمند محلي براي مستقر شدن نگهبان هست. پس حتما در زمان خريد ويلا در نياوران به اين موضوع توجه کنيد که ويلاي مورد نظر از اين امکان برخوردار باشد.

در آخر اميدواريم که اين مقاله بتواند به شما در خريد ويلا در نياوران کمک کند.

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : خرید,ویلا,در,نیاوران, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 213 تاريخ : جمعه 20 تير 1399 ساعت: 3:48

 

کانکتور قطعه اي مي باشد که به بخشي از کابل متصل شده و بخشي از سيستم کابل کشي را به پايان مي رساند و در واقع يک نقطه ي ورودي را براي دستگاه هاي شبکه همچون رايانه، روتر و هاب را فراهم مي سازد.

کانکتورها داراي انواع مختلفي مي باشند، آن ها را مي توان با توجه به ويژگي هاي ظاهري و همچنين خصوصيات جفت گيري از يکديگر متمايز نمود؛ از قبيل جک ها و شاخه ها که کانکتورهاي نر محسوب مي شوند يا پريزها و درگاه ها که کانکتورهاي ماده به حساب مي آيند. آن ها همچنين مي توانند با توجه به نحوه ي پيکربندي اتصالات متفاوتي که دارند از يکديگر تميز داده شوند، به عنوان مثال اتصالات DB9 و DB15 که به ترتيب داراي ? و ?? پين مي باشند. يکي ديگر از راه هاي تمايز دادن کانکتورها نسبت به هم نوع رابط هاي الکتريکي مي باشد که از آنها پشتيباني مي کنند.

موارد زير نمونه اي از کانکتورهاي مختلف مي باشند:

کانکتورهاي رابط سريال مانند RS-232 و V.35

کانکتورهاي اترنت مانند کانکتورهاي RJ-45 و BNC

کانکتور کابل کشي فيبر نوري مانند کانکتورهاي SC و ST

به معناي واقعي کلمه ده ها نوع از کانکتورهاي گوناگون در شبکه مورد استفاده قرار مي گيرند که متخصصين حرفه اي شبکه بايستي با بسياري از آن ها آشنايي کامل داشته باشند.

کانکتور BNC

اتصال دهنده يا همان کانکتور BNC مجموعه اي از کانکتورها مي باشد که جهت متصل نمودن کابل کشي کواکسيال تينت به اجزاي مختلف شبکه مورد استفاده قرار مي گيرد.

کانکتور BNC مجهز به يک مکانيزم پيچش و قفل بوده که اين مکانيزم منجر به فراهم شدن يک اتصال مطمئن و ايمن بين سيستم کابل کشي شبکه و تجهيزات مي شود.

به طور کلي کانکتورهاي BNC در شبکه هاي ??Base2 اترنت کاربرد دارند. انواع مختلف کانکتورهاي BNC موارد زير را شامل مي شود:

کانکتور کابل BNC که به انتهاي يک کابل تينت لحيم کاري و يا جوش داده شده است.

کانکتور BNC T که به جهت متصل نمودن کارت رابط شبکه (NIC) به يک بخش از کابل تينت مورد استفاده قرار مي گيرد.

کانکتور BNC barrel که به منظور متصل نمودن دو قطعه کابل تينت استفاده مي شود.

پايانه ي BNC که يک پايانه ي ?? اهمي را در پايان آزاد کابل تينت فراهم مي سازد.

کانکتور DB

کانکتور DB به هر نوع کانکتوري گفته مي شود که جهت اتصال تجهيزات ترمينال داده (DTE) مورد استفاده قرار مي گيرد.

کانکتورهاي DB سابقاً، کانکتور هاي سري D ناميده مي شدند. کانکتورهاي DB را مي توان به منظور اتصالات سريال يا موازي بين دستگاه ها استفاده نمود. انواع رايج کانکتورهاي خانواده ي DB شامل موارد زير مي شوند:

کانکتور DB-9 که يک کانکتور سريال با ? پين جهت اتصال مودم ها، چاپگرهاي سريال، دستگاه هاي ماوس و غيره مي باشد.

کانکتور DB-15 که يک کانکتور با ?? پين بوده و به منظور متصل نمودن دستگاه هايي همچون مانيتورهاي مکين تاش و کارت هاي رابط شبکه (NIC)، براي کابل هاي ??Base5 مورد استفاده قرار مي گيرد.

کانکتور DB-25، که يک کانکتور داراي ?? پين بوده و جهت متصل نمودن دستگاه هاي رابط سيستم ريز کامپيوتر مکين تاش (SCSI)، مودم ها، چاپگر هاي سريال، کابل هاي موازي، جعبه هاي سوئيچ و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد.

کانکتور DB-37 که يک کانکتور با تعداد ?? پين مي باشد و جهت اتصال دستگاه هايي همچون روتر و واحدهاي خدمات کانال (CSU) استفاده مي شود.

کانکتور DB-60 که کانکتوري با ?? پين مي باشد و جهت متصل نمودن دستگاه هايي مانند روترهاي سيسکو مورد استفاده قرار مي گيرد.

کانکتور هاي سري V

کانکتورهاي سري V مجموعه اي از استانداردهاي ارتباطي مي باشند که توسط اتحاديه ي بين المللي ارتباطات از راه دور (ITU) توسعه داده شده اند.

پروتکل ‌هاي سريV روش ‌هايي را به منظور تبادل اطلاعات از طريق سيستم تلفن عمومي با استفاده از ابزارهاي ارتباطي نظير مودم و مولتي پلکسر، ايجاد مي نمايند. اين پروتکل هاي گوناگون در واقع رابط هاي بين تجهيزات پايانه داده (DTE) مانند کامپيوترها و تجهيزات ارتباطات داده (DCE) مانند مودم ها را تعيين نموده و همچنين روش هاي سيگنال دهي را جهت استفاده از طريق سيستم هاي تلفن عمومي ارائه مي نمايند.

کانکتورهاي RJ

کانکتورهاي RJ خانواده اي از کانکتورهاي push-and-click يا همان فشار و کليک براي سيم کشي جفت پيچ خورده در سيم کشي تلفن و شبکه به شمار مي روند. RJ مخفف Regged Jack مي باشد و انواع کانکتورهاي RJ هم اتصال ماده يعني jack و هم نوع اتصال نر يعني Plug را در بر مي گيرند.

کانکتور RJ-11 يک کانکتور نوعي تلفني با ? سيم يا ? سيم مي باشد که تلفن ها را به صفحات جداري متصل مي نمايد. کانکتور RJ-11 حداکثر شش سيم را پشتيباني مي کند اما فقط نوع داراي چهار سيم آن با کابل کشي دو جفت پيچ خورده به طور متداول در کابل کشي تلفن يافت مي شود.

کانکتور RJ-45 يک کانکتور نوع تلفن ? سيمي مي باشد که به منظور اتصال رايانه‌ها، صفحات جداري الکتريکي، پچ پانل هل و ساير اجزاي شبکه با کابل کشي جفت پيچ خورده بکار مي‌رود. کانکتور RJ-45 يک نوع اتصال دهنده ي استاندارد براي هر دو جفت کابل کشي جفت پيچ خورده ي محافظت نشده (UTP) و جفت پيچ خورده ي محافظت شده (STP) در شبکه هاي اترنت star-topology مانند ??BaseT و ???BaseT4 محسوب مي شود.

کانکتور RJ-48 يک کانکتور تلفن از نوع ? سيم بوده که به منظور اتصال خطوط سرويس داده ي ديجيتال T1 و ??KB با کابل کشي جفت پيچ خورده مورد استفاده قرار مي گيرد. کانکتور RJ-48 از همان جک کانکتور RJ-45 استفاده نموده در حالي که از پين متفاوتي استفاده مي کند، به همراه يک جفت سيم بخ منظور انتقال سيگنال و يک جفت براي دريافت سيگنال، يک جفت جهت تخليه و يک جفت استفاده نشده جهت رزرو براي استفاده هاي احتمالي آينده.

يه طور کلي کانکتورهاي RJ-48 در سه نوع RJ-48C ، RJ-48X براي اتصال خطوط T1 و RJ-48S براي اتصال خطوط DDS 56-KB تعبيه شده اند.

کانکتورهاي فيبر نوري

کانکتورهاي SC / ST جهت اتصال کابل کشي فيبر نوري به دستگاه هاي شبکه استفاده مي شوند. حروف اختصاري SC مخفف subscriber connector و ST مخفف straight tip مي باشند.

اين کانکتورها جزو انواع کانکتورهايي مي باشند که معمولاً براي اتصال کابل کشي فيبر نوري به دستگاه هاي شبکه مورد استفاده قرار مي گيرند. هر دو مورد از اين کانکتورها توسط استاندارد هاي اتحاديه ي صنايع الکترونيکي و انجمن صنعت ارتباطات به رسميت شناخته شده اند.

حروف SC مخفف اتصال مشترک است و يک کانکتور فيبر نوري استاندارد دوبلکس با بدنه ي پلاستيکي شکل مربع و ويژگي قفل push-pull locking مي باشد. کانکتورهاي SC به طور معمول در محيط هاي ارتباطي داده، CATV و تلفن استفاده مي شوند.

کانکتور ST، يک کانکتور فيبر نوري با کارايي بالا و با حلقه هاي سراميکي گرد بوده که داراي قفل bayonet يا همان قفل چفتي مي باشد. کانکتور هاي ST نسبت به کانکتورهاي SC متداول تر مي باشند.

معمولاً مي توانيد از کانکتورهاي SC و ST با کابل کشي فيبر نوري تک حالته يا چند حالته استفاده کنيد. همچنين لازم به ذکر است که کانکتورهاي SC و ST به دو صورت ساده و دوبلکس عرضه مي شوند.

نوع سوم از کانکتورهاي فيبر نوري کانکتورهاي SMA مي باشند که از ويژگي قفل مهره اي برخوردار بوده و زير مجموعه هاي آن شامل کانکتورهاي SMA905 و SMA906 مي باشند.

و اما در واقع بهترين کانکتورهاي فيبر نوري کانکتورهاي military-grade هستند. اين کانکتورها داراي مشخصات MIL-C-83522 (ST) بوده و ضد خوردگي هستند، قابليت کاهش فشار کابل را داشته و در برابر گرما، شوک، لرزش، قارچ و هرگونه سايش مقاوم هستند.

دستگاه هاي رابط سيستم ريز کامپيوترها يا SCSI

واژه ي SCSI مخفف Small Computer System Interface بوده و زمينه ي اتصال لوازم جانبي را به رايانه با استفاده از رابط انتقال موازي فراهم مي سازد. کانکتورهاي (SCSI) توسط کمپاني اپل توسعه يافته است و در دنياي رايانه هاي شخصي براي سولوشن هاي ذخيره سازي با کيفيت بالا مورد استفاده قرار مي گيرد.

به منظور پياده سازي SCSI بر روي يک سيستم، مي توانيد از يک آداپتور SCSI جهت رابط با سيستم و دستگاه هاي مناسب SCSI مانند هارد ديسک هاي SCSI استفاده کنيد.

هر دستگاه مرتبط با يک گذرگاه SCSI بايد داراي يک شماره شناسه ي دستگاه SCSI تخصيص داده شده به خود آن دستگاه باشد که به SCSI اجازه مي دهد تا تعدادي از دستگاه ها را توسط يک گذرگاه موازي واحد به يکديگر متصل نمايد.

شما مي توانيد شناسه هاي SCSI را با استفاده از سوئيچ هاي dip يا jumper ها و يا با استفاده از نرم افزار پيکربندي تغيير دهيد.

https://networkencyclopedia.com/connector-device/

https://networkencyclopedia.com/bnc-connector/

https://networkencyclopedia.com/db-connector/

https://networkencyclopedia.com/sc-and-st-connectors/

https://networkencyclopedia.com/small-computer-system-interface-scsi/

 

The post انواع کانکتورهاي شبکه کدام اند؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : انواع,کانکتورهای,شبکه,کدام,اند؟, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 12:41

راديولوژي دندان در شمال تهران

پزشکان و دندان پزشکان براي داشتن تحليل درست از مشکل مراجعه کننده خود، نياز به روش هاي کمک کننده اي دارند که بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند.

is_e1.png

مزايا و معايب عکس برداري با دستگاه cbct

پزشکان و دندان پزشکان براي داشتن تحليل درست از مشکل مراجعه کننده خود، نياز به روش هاي کمک کننده اي دارند که بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند. راديولوژي يکي از مهارت هاي دنياي پزشکي است که با استفاده از دانش روز به کمک پزشکان و دندان پزشکان مي شتابد.

در اين مقاله به شکل مختصر به چند شاخه پر کاربرد عکس برداري پزشکي مي پردازيم:

·       عکس cbct

عکس cbct نوعي عکس برداري سه بعدي است که با تجهيزات پيشرفته اي حاصل مي شود. زماني پزشک درخواست cbct مي کند که تشخيص وضعيت بيمار با عکس برداري هاي معمولي امکان پذير نباشد. اشعه ايکس به کار رفته در دستگاه cbct به خوبي در عمق بافت ها رسوخ مي کند. نتيجه اين نوع از عکس برداري، تصويرهايي متعدد از استخوان ها، اعصاب، رگ ها و بافت نرم است که با وضوح بالايي در زواياي مختلف در اختيار پزشک قرار مي گيرد.

کاربرد cbct در تشخيص بيماري هاي مختلف

عکس cbct در تشخيص بيماري، ناهنجاري و مشکلات گوناگوني به کار برده مي شود. در ذيل تعدادي از اين مشکلات و بيماري ها ديده مي شود:

1-    بيماري هاي فک به ويژه مشکلات دندان ها مانند دندان نهفته و دندان اضافي

2-    بيماري مفصلي صورت، درد و کاهش دامنه حرکت مفصل

3-    آنومالي تکاملي

4-    مشکلات کام و ابعاد آن

5-    تشخيص مشکلات فک و دندان منجر به ارتودنسي

6-     جراحي هاي ناحيه دهان

7-    شايع ترين کاربرد اين نوع عکس برداري در کاشت ايمپلنت است.

تفاوت عکس سي تي اسکن با cbct

عکس cbct با سي تي اسکن تفاوت هاي بسياري دارد. cbct از سي تي اسکن، جديدتر و تکنولوژي مدرن تري دارد. در نتيجه مزايايي نسبت به آن دارد که در ادامه ذکر مي شود:

1-    تصوير دقيق تر: سي تي اسکن تصويري دو بعدي با شفافيت پايين تري نسبت به cbct توليد مي کند. اين در حالي است که cbct تصاويري سه بعدي در زواياي متعدد و به صورت 360 درجه اي ارائه مي دهد که پزشک يا دندان پزشک با استفاده از آن به ساختارهاي دندان و فک با اندازه هاي واقعي پي مي برد.

2-    ايمني بيشتر: از آنجا که دستگاه cbct تکنولوژي مدرن تري دارد، يکي از جنبه هايي که در ساخت آن لحاظ شده، استفاده از ميزان اندک اشعه ايکس است. همچنين اين دستگاه اين قابليت را داراست که اشعه را به صورت محدود در يک منطقه خاص بتاباند. البته تمامي دستگاه هاي راديولوژي به علت توليد اشعه هاي مضر، بايد به ميزان محدود استفاده شوند.

3-    سرعت بالاتر: دستگاه سي تي اسکن نسبت به cbct بسيار کند است. از مزيت هاي اين عکس برداري نوين، مي توان به سرعت زياد انجام تصويربرداري اشاره کرد که براي بيماران مطلوب تر است.

4-    خطاي کم تر: هر دستگاهي هر چند هم دقيق، امکان خطا دارد. هنگام تصويربرداري، بيمار بايستي بي تحرک باشد. اگر بيمار مختصري حرکت کند، اين حرکت سبب ايجاد خطا در تصوير مي شود. در تکنولوژي هاي قديمي تر مانند سي تي اسکن اين خطا بيشتر است و تصوير را مخدوش مي کند؛ اما دستگاه هاي مدرن تر، اين مشکل را تا حدي کاهش داده اند.

معايب cbct

هر چند ميزان اشعه ايکس تابش شده از اين دستگاه کم تر از سي تي اسکن است؛ اما همچنان بيشتر از عکس هاي راديولوژي معمولي به حساب مي آيد. در يک پژوهش علمي ثابت شد که اين دستگاه اشعه زيادي به چشم، غده تيروئيد و غدد پاراتيروئيد تابش مي کند که در برخي موارد، ميزان اشعه تا ده برابر يک عکس برداري معمولي است.

عکس cbct  تمام فک

اين روش عکس برداري قابليت اين را دارد که عکس هايي از فک بالا و پايين از تمام رخ و نيم رخ تهيه کند.  عکس cbct  تمام فک، به صورت واضحي تمام دندان ها، ريشه، عصب و تومورهاي موجود در لثه را نشان مي دهد.

عکس ايمپلنت

به نقل از ساعت24، همان طور که گفته شد يکي از کاربردهاي مهم cbct در زمينه کاشت ايمپلنت است. وقتي دندان پزشک مي خواهد يک ايمپلنت در فک بيمار قرار دهد، ابتدا بايستي نسبت به وضعيت عصب و عروق و همين طور موقعيت سينوس ها اطلاع کاملي داشته باشد تا ايمپلنت را در جاي درست خود قرار دهد. از اين رو قبل از هر اقدامي درخواست يک عکس cbct از فضاي فک بيمار مي دهد. بعد از جاي گيري ايمپلنت در فک نيز عکس ديگري مورد نياز است تا از صحيح بودن عمل کاشت اطمينان حاصل شود.

عکس ايمپلنت در زعفرانيه

يکي از مراکز معتبر براي تهيه عکس ايمپلنت در زعفرانيه، راديولوژي الف است که با تخصص و تجربه کافي اين امر را به بهترين شکل ممکن براي بيماران انجام مي دهد.

عکس opg

عکس opg يک عکس راديولوژي است که تمام دندان هاي فک بالا و پايين را در خود جاي داده و علاوه بر دندان، عفونت، ميزان پوسيدگي و وضعيت ريشه ها را نيز نمايان مي کند.

کاربرد opg

از کاربردهاي Opg مي توان به اين موارد اشاره کرد:

1-    تشخيص شکستگي يا جا به جايي فک

2-    مشاهده شکستگي دندان ها

3-    بررسي وضعيت دندان عقل نهفته

4-    ارزيابي وضعيت دندان ها قبل از جراحي

5-    بررسي ميزان پوسيدگي دندان

6-     تشخيص عفونت لثه

7-    مشاهده وضعيت فک ها

مزيت opg نسبت به ساير روش ها

Opg در برابر روش هايي مانند سي تي اسکن و cbct اشعه بسيار ناچيزي ساطع مي کند و ايمني بالاتري دارد.

عکس برداري در دوران بارداري

هر قدر ميزان تشعشع در تصويربرداري اندک باشد، خانم هاي باردار بايستي براي حضور در راديولوژي با پزشک متخصص زنان و مسئول راديولوژي مشورت کنند و در صورت لزوم به عکس برداري، از لباس هاي سربي و پوشش هاي مقاوم در برابر اشعه استفاده کنند.

عکس opg  در شمال تهران

مرکز راديولوژي الف واقع در زعفرانيه، بهترين مرکز راديولوژي براي تهيه عکس opg  در شمال تهران است که به صورت حرفه اي در زمينه راديولوژي فک و صورت فعال است.

 

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : رادیولوژی,دندان,در,شمال,تهران, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 206 تاريخ : جمعه 13 تير 1399 ساعت: 11:00

کلاهبرداري تحت عنوان شرط بندي

شما هم افرادي که در اينستاگرام با رفتار هاي ناپسند و خارج از عرف سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي خودشان را تبليغ مي کنند را حتما ديده ايد. با اين رفتار هاي ناپسند به سادگي مخاطب هايشان را جذب مي کنند و به آنها وعده پولدار شدن در زمان کوتاه را مي دهند و با اين روش شما را وارد سايت هاي شرط بندي خودشان مي کنند و  از اينجاست که داستان کلاهبرداري آغاز مي شود.
تمامي بازي هاي شرط بندي قمار و حرام هستند و از نظر قانوني نمي توان آنها را در ايران انجام داد اما اين افراد با سواستفاده از بستر اينترنت اين محدوديت را دور مي زنند و اين فعاليت را با نيت هاي کلاهبرداريشان انجام مي دهند.

آيا کسي تا به امروز با استفاده از سايت هاي شرط بندي پولدار شده؟

 

بله اما افراد ساده باوري که پول خود را وارد اين سايت ها مي کنند پولدار نشده اند بلکه مالکان سايت ها پولدار شده اند، ترفند ترقيب براي پولدار شدن با استفاده از بازي هاي شرط بندي و کازينويي باعث شده افراد زيادي فريب اين سايت ها را بخورند و سرمايه خودشاان را از دست بدهند.

اين نکته را فراموش نکنيد که اين وعده ها فقط دروغ است
معرفي چند تا از روش هاي کلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

درگاه هاي فيشينگ: در اين روش در زماني که شما داريد به درگاه هاي پرداخت وصل مي شويد به يگ درگاه جعلي وصل مي شويد و از همين طريق اطلاعات حساب شما به دست افراد شياد و سارق مي افتاد که با فعال شدن رمز پوياي اين روش کلاهبرداري به تاريخ پيوست.

بستن حساب کاربري: در اين روش بعد از اين که شما حساب کاربريتان را شارژ کرديد و يا مبلغي را در اين سايت ها برنده شديد حساب کاربري شما غير فعال مي شود و شما ديگير هيچ دسترسي به سايت نداريد، اين روش را زماني اين سايت ها انجام مي دهند که مبلغ زيادي در حساب شما موجود باشد.

نرم افزار هاي مخرب: اين روش را بسياري از اين سايت ها به کار مي گيرند به اين صورت که در بازي هاي شرط بندي مثل بازي انفجار کد ها و الگوريتم هاي مخربي را کار گذاشته اند که باعث باخت شما مي شود و پول شما از دست ما ميرود.

*اگر مي خواهيد هيچ وقت در دام اين سيستم کلاهبردار نيفتيد تحت هيچ عنواني در سايت هاي شرط بندي بازي فعاليت نکنيد*

معرفي چند تا از کلاهبردارترين سايت هاي شرط بندي

سايت پويان مختاري: اين سايت که از راه تبليغات غير اخلاقي گرداننده آن و با استفاده از روش هاي بالا پول زيادي را کلاهبرداري کرده را مي توان کلاعبردار ترين سايت شرط بندي دانست، اين شخص در اسپانيا به اتهام پولشويي و کلاهبرداري دستگر شده

سايت ساشا صبحاني: پسر سفير سابق ايران در ونزوئلا که حالا به راه اندازي سايت شرط بندي پول زيادي را به دست آورده و با لايو هاي اينستاگرامي که ميگيرد هم هنجار هاي جامعه را مي شکند و هم با جذب افراد در سايت شرط بندي خود پول هنگفتي به دست آورده.
براي اين گه پول خود را در سايت هاي شرط بندي از دست ندهيد بهترين راه اين است که سمت اين سايت هاي شرط بندي نرويد زيرا هيچ کسي به جز مالک و گردانندگان اين سايت ها با کار در اين سايت ها پولدار نمي شوند.
*محتواي اين خبر تبليغاتي است و قطره  هيچ گونه مسئوليتي در قبال آن نمي پذيرد

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : معرفی,چند,تا,از,روش,های,کلاهبرداری,سایت,های,شرط,بندی, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 8 تير 1399 ساعت: 18:10

فروشگاه اينترنتي چيست؟

 

به سايت ها و شرکت هايي که کالاها يا خدمات خود را به صورت آنلاين و در فضاي اينترنت به فروش مي رسانند، فروشگاه اينترنتي مي گويند اما توجه داشته باشيد که در اين مقاله ما 11 سايت خريد آنلاين کالاي فيزيکي را مورد بررسي قرار مي دهيم يعني تنها سايت هايي که کالاي فيزيکي به فروش مي رسانند و براي فروشگاه هايي که خدمات اينترنتي عرضه مي کنند مطلبي جدا منتشر خواهيم کرد.

فروشگاه اينترنتي چيست و چگونه کار ميکند؟ | CGR 

در اين مقاله سعي کرده ايم فروشگاه ها را بر اساس فاکتورهاي مختلفي مورد بررسي قرار دهيم ، برخي از اين فاکتورها شامل: ميزان خلاقيت در کار ، نوآوري هاي عرضه شده، ميزان بازديد کنندگان از سايت، تجربه کاربري، تجربه هاي خوب و بد خريد، روش هاي بازاريابي و موارد مختلفي ديگر که حدي که قابل بررسي باشد، هستند. ما با استفاده از فاکتورهايي که عرض کرديم سعي کرده ايم بهترين فروشگاه هاي اينترنتي ايران را در اين مطلب ليست کنيم.

ويژگي هاي يک فروشگاه انلاين  قابل اعتماد چيست؟

 

فروشگاه هاي اينترنتي هر کدام ويژگي هاي مثبت و منفي خود را دارند، و شايد يکي از دلايلي که اشخاص تمامي خريد هاي خود را تنها از يک فروشگاه اينترنتي انجام نمي دهند همين موضوع باشد. در ابتداي اين مقاله مي خواهيم ويژگي هاي بهترين فروشگاه اينترنتي و يک فروشگاه آنلاين خوب و معتبر را عنوان کنيم تا در ابتدا بدانيم که بهترين فروشگاه اينترنتي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد.

 

لازم است بدانيد که يکي از مهم ترين و اصلي ترين ويژگي که هر فروشگاه اينترنتي بايد آن را داشته باشد اين است که بايد تجربه کاربري خوب و دلپذيري داشته باشد به اين معني که کاربري که از سايت بازديد مي کند حتي اگر خريدي هم انجام ندهد اما حس خوبي را تجربه کند.

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : فروشگاه,اینترنتی,چیست؟, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 3 تير 1399 ساعت: 4:05

اهميت کنترل تردد در سازمان ها

g9hk_r1.jpg

به نقل از سلامتي و پزشکي در جامعه اي که امنيت از ارکان آن مي باشد، هرگز مسئله اي مهم تر از اجراي تدابير لازم براي تأمين امنيت نمي باشد. در اين راستا مي توان استدلال کرد که قفل و کليد ساده ديگر براي تأمين اين امنيت حياتي مناسب نيست. کنترل تردد روشي به روز و مؤثر براي اطمينان از محدود بودن دسترسي به يک سيستم تجاري، مناطق خاصي از يک محل يا منابع فيزيکي و مجازي است که توسط يک مقام يا يک کسب و کار محدود شده است.

انواع مختلفي از شيوه هاي کنترل وجود دارد که ايمن ترين آنها مستلزم احراز هويت دو عاملي است. در مرحله اول، مدارک معتبر بايد توسط شخص نياز به تردد ارائه شود. پس از آن، هويت وي بايد تأييد شود. اين کار از طريق يک کد دسترسي، يک PIN يا خواندن بيومتريک از طريق يک گيت کنترل تردد قابل انجام است.

درک اهميت کنترل تردد در سازمان ها به دلايل زير قابل افزايش است:

  1. تشخيص و پيشگيري از نفوذ غير مجاز

در شرکت ها و ساختمان هاي بزرگ، افراد غير مجاز گاه به راحتي تشخيص داده نمي شوند، دليل آن کاملا واضح است زيرا مي توانند در انواع مختلفي از عنوان ها مانند کارکنان يا بازديد کنندگان وارد شوند. به همين دليل است که سيستم هاي کنترل تردد مي توانند نه تنها نفوذي را تشخيص دهند بلکه اين توانايي را نيز دارند که با نظارت بر دسترسي به آن ساختمان، مانع از ورود و نفوذ غير مجاز آنها شود و اين يک مزيت براي شرکت ها محسوب مي شود.

  1. کنترل کنيد چه کسي به ساختمان شما تردد دارد

سيستم هاي کنترل تردد مي توانند بر اساس نيازهاي خاص هر فرد تنظيم شوند. پس از بهينه سازي به اين ترتيب، مي توان کنترل کرد که چه کسي در چه سمتي، چه ساعتي از روز يا کدام روز از هفته به ساختمان تردد داشته است. بدين ترتيب با استفاده از پلاک خوان بيروني و کنترل تردد داخلي، کارکنان يا بازديد کنندگان فقط به درب ها، اتاق ها و مناطقي که مورد نياز آنها است دسترسي دارند. همچنين اين سيستم براي حضور و غياب کارکنان نيز بکار برده مي شود.

  1. ايمني صنايع و تجهيزات

در محل کار، تجهيزات و وسايل با ارزشي وجود دارد که بايد امنيت آنها حفظ شود. داشتن ابزار هاي کنترل تردد در محل مي تواند دقيقاً اين امر را تضمين کند، زيرا دسترسي به آن وسايل و مناطق خاصي از يک اداره و يا سازمان که اشياء با ارزش در آن نگهداري مي شود را محدود مي کند.

همچنين براي شرکت هايي که با تجهيزات خطرناک کار مي کنند، کنترل تردد بسيار مهم است، زيرا بايد از هر گونه هزينه حوادث جلوگيري کرد. در اين مکان ها سيستمي مانند اتوماسيون حراست لازم است که به طور مؤثر اجازه ورود به افراد غير مجاز به محل هاي مشخص شده را ندهد.

  1. جلوگيري از فعاليت هاي مجرمانه و سرقت

به عنوان يک شرکت يا سازمان، شما هميشه در حال مقابله با وقوع جرم و سرقت قرار مي گيريد. اين موارد شامل خرابکاري، سرقت و حتي آتش سوزي مي شود. با استفاده از سيستم کنترل تردد مي توان نظارت و تعيين کرد که چه کسي به چه مناطقي دسترسي داشته باشد. چنين سيستمي همچنين مي تواند به طور مؤثر فعاليت هاي مجرمانه را شناسايي و از آن جلوگيري کند. دوربين هاي مدار بسته قابل نصب هستند، هر کدام از مناطق ويژه يا بخش هاي سازماني فقط با استفاده از سيستم کنترل احراز هويت دو عاملي مي تواند براي پرسنل مجاز محدود شود.

  1. محافظت از کارکنان

با آگاهي و کنترل اينکه چه کسي، چه موقع و دقيقاً در کجا به يک ساختمان تردد دارد، حراست را قادر مي سازد ايمني کارمندان خود را افزايش دهند. فراهم کردن محيط کار ايمن براي موفقيت مداوم هر شرکتي بسيار مهم است.

  1. رفع مشکلات اساسي

ايمن سازي يک محل با قفل و کليد مقرون به صرفه و ارزان است ولي به هيچ وجه نمي تواند در هنگام بروز خطر ايمني بالايي را تضمين نمايد و يا به شما اجازه دهد که نظارتي بر روي رخداد داشته باشيد. اما مطمئناً با وجود سيستم کنترل تردد احتمال بروز مشکل به حداقل مي رسد. اين روش نه تنها مدرن است بلکه از موفق ترين، کارآمدترين و عملي ترين روش هاي امنيتي محسوب مي شود.

  1. صورتحساب انرژي را کاهش داده و از محيط زيست محافظت کنيد

سيستم هاي کنترل تردد تنها براي محافظت از سازمان ها و کارمندان بکار گرفته نمي شود، بلکه باعث کاهش انرژي مورد استفاده در شرکت ها نيز مي شود. از آنجا که هميشه از مناطقي که داراي تردد است آگاهي دارد، قادر است با خاموش کردن برق و مديريت تجهيزات سرمايش و گرمايش هزينه هاي انرژي را کنترل کند و از اين طريق صورتحساب هاي گرما و برق را کاهش داده و موجب صرفه جويي در سازمان شود.

شرکت مهندسي نرم افزاري پيام گستر فاوا به عنوان يک شرکت توليد کننده محصولات ايراني در حوزه فناوري اطلاعات که با توليد سيستم هاي کنترل تردد و انتظامات افتخار دارد که توانسته است خدماتي شايسته نسبت به بالا بردن سطح امنيت در سازمان ها ، ارگان ها و موسسات دولتي و خصوصي ارائه نموده و با فراهم نمودن ابزارهايي که با سرعت و دقت، باعث بالا رفتن ضريب امنيتي، کاهش فعاليت هاي فيزيکي پرسنل انتظامات و در نتيجه کاهش خطاي نيروي انساني، کاهش هزينه­ها، افزايش دقت، دسترسي سريع­ و آسان به اطلاعات، امکان نگهداري اطلاعات براي مدت­هاي طولاني و بسياري امکانات ديگر براي مجموعه هاي مذکور ضريب امنيت آنها را افزايش دهد .

شرکت مهندسي نرم افزاري پيام گستر ضمن دارا بودن پروانه بهره برداري از وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه توليد فناوري و انتخاب اين شرکت به عنوان يکي از 100 شرکت ارزش آفرين شرکت توسط اجلاس مربوطه و با توجه به تجربه طولاني و به صورت تخصصي و فرآيندي در حوزه کنترل تردد و حفاظت فيزيکي، با دراختيار داشتن پرسنل مجرب و متخصص، نرم افزار جامع حراست و انتظامات (دژبان) را با استفاده از تکنولوژي هوش مصنوعي ( تشخيص چهره و پلاک خوان ) و ديگر محصولات بسيار کاربردي و مدرن جهت مکانيزاسيون کنترل تردد و انتظامات در سازمان ها ارائه مي نمايد. 

منبع : ايسنا

 

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : اهمیت,کنترل,تردد,در,سازمان,ها, نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 1 تير 1399 ساعت: 18:59

لینک دوستان

خبرنامه